Life

Manjak ega kao pomoć za depresiju, anskioznost i OKP

Bili su dani i biće dana kada vam sve izgleda mračno i bezizlazno. Moguće je da imate neku od dijagnoza iz naslova. One take nudi još jedan predlog kao pomoć. Pričali smo o disanju iz stomaka, progresivnoj mišićnoj relaksaciji i drugim idejama. Vratićemo se njima malo kasnije.

Da li ste primetili u toku depresije, hipohondrije, OKP-a i anksioznosti, koje misli vam se motaju po glavi? “Šta ako se nikad ne izvučem? Šta ako ovo stanje potraje zauvek? Šta ako imam neki od rakova, ili neku drugu tešku bolest? Nisam ispoštovao sve što je trebalo da uradim stoga sam nikakav i ništavan!” Ono što je u centru svih ovih pitanja i misli je: ja, ja, ja, ja. I niste vi krivi za te misli. Depresija teži da vas otuđi od sveta i svih drugih, koncentracijom samo na vas. To može dovesti do tih daljina da ne možete ni pomisliti kako se neko drugi oseća, na metar od vas.

Vizuelizacija kao odmor od sebe i svog ega

Zatvorite oči, legnite i dišite na stomak. Porbajte da se zamislite na jednom brdašcetu ili livadi pored autoputa. Sedite i gledate kako saobraćaj brzo protiče. Zamišljajte sebe tako neko vreme i kako se osećate. Onda premestite sebe između dva smera na autoputu. Sedite između i primećujete automobile kako prolaze. Sve je van vaše kontrole, zar ne? E sad dok ležite na svom krevetu zatvorenih očiju, zamislite da ste izašli na autoput i pokušali da zaustavite saobraćaj. Šta se desilo? Udareni ste, zar ne? Vratite se sad na livadu pored autoputa i nastavite da posmatrate saobraćaj. Umočite sebe u iskustvo posmatrača, u iskustvo da mnoge stvari nisu do vas i dišite iz stomaka.

Tako je često u životu. Mnogo stvari se događa bez vaše kontrole i povećan ego vam samo može škoditi. Vi za njega niste krivi, krivo je vaše stanje koje niste izazvali. To je bitno da zapamtite.